SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-66491"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-66491" > Integrating phenome...

Integrating phenomenography and discourse analysis

Meczkowska, Ania (författare)
Abrandt Dahlgren, Madeleine, 1956- (författare)
Linköpings universitet,Avdelningen för studier av vuxenutbildning, folkbildning och högre utbildning (VUFo),Utbildningsvetenskap,Universitetspedagogik
Handal, Gunnar (författare)
visa fler...
Dyrdal Solbrekke, Tone (författare)
Szkudlarek, Tomasz (författare)
Linköpings universitet,Institutionen för beteendevetenskap och lärande,Utbildningsvetenskap
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Saarbrücken, Germany : Lambert Academic Publishing, 2010
2010
Engelska.
Ingår i: Students as Journeymen Between Cultures of Higher Education and Work.. - Saarbrücken, Germany : Lambert Academic Publishing. - 9783838394626 ; , s. 34-47
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The book reports on a longitudinal European resesrch project aiming at understanding how the transition between higher education and work life is experienced by the students. Informants are selected from a variety of study programs such as Psychology, Political science, Engineering and Law. The students are interviewed at the end of their studies and later after about one and a half year of work life experience. The aim is to describe and understand in what ways the studies have prepared the students for work life. The results indicate great differences between programs and also between the participating universities located in Sweden, Norway, Poland and Germany.

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy