SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:5e4d5e94-605d-413b-a3ed-4a7f6ab82118"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:5e4d5e94-605d-413b-a3ed-4a7f6ab82118" > Off-task Engagement...

Off-task Engagement in a Teachable Agent based Math Game

Tärning, Betty (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University Cognitive Science,Educational Technology Group
Haake, Magnus (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Department of Design Sciences, Lund University,Educational Technology Group
Gulz, Agneta (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kognitionsvetenskap,Filosofiska institutionen,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Cognitive Science,Department of Philosophy,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Lund University Cognitive Science,Educational Technology Group
visa fler...
Hirashima, T (redaktör/utgivare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Asia-Pacific Society for Computers i n Education, 2011
2011
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the 19th International Conference on Computers in Education (ICCE-2011). - : Asia-Pacific Society for Computers i n Education.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • A previous study compared two student groups that played a mathematics game based on a teachable agent. One group played with, and the other without, the inclusion of a social conversation module: a chat between the student and the teachable agent. Results were that students who used the game with the chat included had a more positive experience of the game and learned more in the sense of teaching their agent better. However, patterns dif¬fered between sub-groups of students. Low-achievers did not prefer the game with the chat included, whereas high- and mid-achievers did, but simultaneously low-achievers tended to chat more. Low-achievers tended not to use the options of not starting the chat or quitting a chat beforehand as much as high- and mid-achievers did. In this paper we pursue a more de¬tailed analysis of the students’ conversational behavior in the chat. The analytic focus is on the notion of engagement. Results point towards differences between the student groups in their engagement in the off-task conversation, that in turn can help explain the previous somewhat paradoxical result.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology -- Psychology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

low- and high-achievers
engagement
natural language dialogue
off-task conversation
teachable agent
learning
quality of conversation
teachable agent

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Tärning, Betty
Haake, Magnus
Gulz, Agneta
Hirashima, T
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Psykologi
och Psykologi
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Lunds universitet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy