SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-88753"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-88753" > Any way goes

Any way goes Identifying value constellations for service infusion in SMEs

Kowalkowski, Christian, (författare)
Karlstads universitet, Centrum för tjänsteforskning
Witell, Lars, (författare)
Karlstads universitet, Centrum för tjänsteforskning, Karlstads universitet, Handelshögskolan, SAMOT
Gustafsson, Anders, (författare)
Karlstads universitet, Centrum för tjänsteforskning
Karlstads universitet Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013). Centrum för tjänsteforskning. (creator_code:org_t)
Karlstads universitet Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013). Handelshögskolan. (creator_code:org_t)
visa fler...
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Industriell marknadsföring och industriell ekonomi. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Tekniska högskolan. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Kvalitetsteknik. (creator_code:org_t)
visa färre...
2013
Engelska.
Ingår i: Industrial Marketing Management. - Elsevier. - 0019-8501. ; 42:1, s. 18-30
Läs hela texten (fulltext)
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Manufacturing firms have always delivered services, by supplying spare parts, installing equipment, training employees, or performing maintenance. In competitive markets though, firms seek new ways to differentiate their business, including an increased focus on service, often referred to as service infusion. Of the studies that seek to understand this phenomenon, most focus on large multinational firms; little is known about service infusion in small and medium-sized enterprises (SMEs). This study adopts an explorative approach to investigate how SMEs construct new value constellations that enable value creation through services. The findings, based on in-depth interviews with key informants from 13 SMEs, suggest that there is no predefined transition process for service infusion in SMEs, which seldom have the resources to build new organizational units or create new specialties. Instead, they differentiate themselves through new value constellations within business networks. The heterogeneity of service offerings and business networks means those value constellations take many forms.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Företagsekonomi
Business Administration
service infusion
small- and medium-sized enterprises
value constellation
network
service strategy
service translation
Service infusion
service transition

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy