SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-22490"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-22490" > Radio :

Radio : the forgotten medium for users´ creativemental interaction and co-production

Forsslund, Titti (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för samhällsvetenskaper, SV
 (creator_code:org_t)
Braga, Portugal : Braga, University of Minho: Communication and Society Research Centre, 2012
2012
Engelska.
Ingår i: Radio Evolution: Conference Proceedings. - Braga, Portugal : Braga, University of Minho: Communication and Society Research Centre. - 9789899724495 ; , s. 331-344
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Twenty five years ago the Swedish Educational Broadcasting Company (UR)2 was in the process ofceasing production of radio programmes for children. There were two main reasons expressed;firstly, the broadcasting role model BBC had recently given up their educational radioprogramming for children and secondly, the use of radio programmes (or tapes) in schools inSweden had decreased in favour of television or video use. Surveys of teachers’ attitudes towardsradio usage in education revealed that teachers expected a lack of listening abilities in children,unless audio was accompanied by pictures. As a researcher of UR I made a reception study ofchildren’s listening experiences, which illustrated the abilities among 8-9 year old children tocreate mental images through listening to radio programmes. After their listening, children werepleased about their experiences and advocated an increased usage of radio programmes in school.The benefits of radio or audio and its absence of any pre-produced pictures are rarelyacknowledged. Today, as a university lecturer teaching journalism students in a programme forjournalism and media production (including radio, television and web) I find that radio is oftenneglected among the various media mentioned in media theory literature. When radio is broughtup it is commonly referred to in relation to music. The special affordances of radio/audio narrativesare seldom expressed. In this paper I will elaborate these affordances in relation to children’slistening experiences and to interviews with teachers.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

children
identification
listening experiences
mental imagery
radio
Medievetenskap och journalistik
Media Studies and Journalism
Education
Pedagogik

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Forsslund, Titti
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Medievetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Radio Evolution: ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy