SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-67723"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-67723" > Det lärande utrymmet :

Det lärande utrymmet : lärande och vårdande möten mellan patienter, studentpar och handledare vid Utvecklande och Lärande Vårdenheter

Holst, Hanna, 1985- (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)
Hörberg, Ulrica, Docent (preses)
Linnéuniversitetet,Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)
Ozolins, Lise-Lotte, Lektor (preses)
Linnéuniversitetet,Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)
visa fler...
Brunt, David, Professor (preses)
Linnéuniversitetet,Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)
Lindström, Unni, Professor (opponent)
Åbo Akademi
visa färre...
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789188357830
Växjö : Linnaeus University Press, 2017
Svenska 73 s.
Serie: Linnaeus University Dissertations ; 291/2017
  • Doktorsavhandling (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Aim: The overall aim is to create knowledge about how nursing students’ learning in pairs can be supported in order to create prerequisites for encounters that provide caring and learning support during clinical practice.Approach and method: A reflective lifeworld research (RLR) approach founded on the epistemology of phenomenology and hermeneutics was used. Based on interviews, diary entries and observations with patients, students and supervisors, descriptive and interpretive analysis in accordance with the RLR approach was performed.Main findings: Students’ learning in pairs is based on encountering and caring for the patients together. The responsibility of caring for the patients, which is given to the students by their supervisors, is based on supportive relationships that are characterized by movements between independence and cooperation. Supporting students learning in pairs is characterized by a reflective approach focusing on learning in togetherness, where the individual student is also reached and seen, providing opportunities for developing important abilities for learning and caring. Depending on the ability to show respect and to take responsibility a more or less supportive relationship between the patients, the students and the supervisors is created within the learning space.Conclusions: Supporting students’ learning in pairs is complex due to it taking place in a caring context, where respect must be given towards the patients, the students, the supervisors and other participants who are closely connected to the learning space. Since learning in pairs affects and interweaves learning and caring environments, a reduction to either one of them, learning or caring, is not possible but instead the learning space must be understood as a whole. Optimal conditions for learning in pairs are based on dynamic movements, which require a reflective supervising approach. If these conditions are missing, there is a risk of creating both fragmented caring and learning, where the patients ́ vulnerability and safety needs to be taken into account.Keywords: caring science; clinical practice; learning space; learning support; pairs of nursing students; reflective lifeworld approach 

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)

Nyckelord

caring science; clinical practice; learning space; learning support; pairs of nursing students; reflective lifeworld approach
vårdvetenskap
verksamhetsförlagd utbildning
lärande utrymme
lärande stöd
par av sjuksköterskestudenter
reflekterande livsvärldsforskning
Vårdvetenskap
Caring Science

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
dok (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Holst, Hanna, 19 ...
Hörberg, Ulrica, ...
Ozolins, Lise-Lo ...
Brunt, David, Pr ...
Lindström, Unni, ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Omvårdnad
Delar i serien
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy