SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-79759"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-79759" > Marketing (as) Rhet...

Marketing (as) Rhetoric : paradigms, provocations, and perspectives

Brown, Stephen (författare)
Ulster Univ, UK
Hackley, Chris (författare)
Royal Holloway Univ London, UK
Hunt, Shelby D. (författare)
Texas Tech Univ, USA
visa fler...
Marsh, Charles (författare)
Univ Kansas, USA
O'Shaughnessy, Nicholas (författare)
Queen Mary Univ London, UK
Phillips, Barbara J. (författare)
Univ Saskatchewan, Canada
Tonks, David (författare)
Univ Lancaster, UK
Miles, Chris (författare)
Bournemouth Univ, UK
Nilsson, Tomas, PhD, 1966- (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för marknadsföring (MF)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Taylor & Francis, 2018
2018
Engelska.
Ingår i: Journal of Marketing Management. - : Taylor & Francis. - 0267-257X .- 1472-1376. ; 34:15-16, s. 1336-1378
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this collection of short, invited essays on the topic of marketing (as) rhetoric we deal with a variety of issues that demonstrate the centrality of rhetoric and rhetorical considerations to the pursuit of marketing scholarship, research and practice. Stephen Brown examines the enduring rhetorical power of the 4Ps; Chris Hackley argues for the critical power of rhetorical orientations in marketing scholarship but cautions us on the need to work harder in conceptually connecting rhetorical theory and modern marketing frameworks; Shelby Hunt explains how rhetorical processes are incorporated in his inductive realist model of theory generation, using one of his most successful publications as an illustration; Charles Marsh demonstrates what Isocrates' broad rhetorical project has to teach us about the importance of reputation cultivation in modern marketing; Nicholas O'Shaughnessy uses an analysis of Trump's discourse to argue that political marketing as it is currently conceived is ill-equipped to engage effectively with the rhetorical force of Trump's 'unmarketing'; Barbara Phillips uses Vygotsky's work on imagination to investigate the important of pleasure and play in advertising rhetoric; and finally, David Tonks, who in many ways started it all, reiterates the need for marketers to recognise the strength of the relationship between marketing and persuasion.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Marketing rhetoric
advertising
reputation marketing
political marketing
resource-advantage theory
4Ps
Marketing
Marknadsföring

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy