SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-94024"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-94024" > Relationship learni...

Relationship learning : A conduit for internationalization

Bhatti, Waheed Akbar (författare)
Univ Vaasa, Finland
Larimo, Jorma (författare)
Univ Vaasa, Finland
Servais, Per, 1958- (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för marknadsföring (MF)
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: International Business Review. - : Elsevier. - 0969-5931 .- 1873-6149. ; 29:3, s. 1-13
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Internationalization opportunities can emerge through inter-organizational sharing, yet research on why and how organizations learn through relationship interactions is underdeveloped. We explore how learning in supplier-customer relationships contributes to organizational offerings through the knowledge development process. We identify relationship learning as an organizational dynamic capability by thematic analysis of qualitative longitudinal data from large as well as small and medium-sized organizations. Our case study of organizations demonstrates that nurturing personal relationships and paying attention to customer communication is core in knowledge sharing. Customer input is valuable in solution offerings, strengthening mutual work, and growth in internationalization within an existing relationship or in new ones. The results endorse that the knowledge development processes and commitments transpire at both ends of the relationship. The findings provide practical managerial implications for ensuring the development of open and transparent communication conduits in relationships. The process of providing a solution that addresses customers' needs must begin with understanding their work, issues, and the intended jobs they will perform.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Dynamic capability
Customer needs
Opportunity
Microfoundations
Internationalization process
Marketing
Marknadsföring

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Bhatti, Waheed A ...
Larimo, Jorma
Servais, Per, 19 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
International Bu ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy