SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-99402"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-99402" > Supply chain analys...

Supply chain analysis of farm-to-restaurant sales : A comparative study in Vancouver and Christchurch

Roy, Hiran (författare)
Acsenda School of Management, Canada
Hall, C. Michael (författare)
Linnéuniversitetet,Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE),University of Canterbury, New Zealand;University of Oulu, Finland
Ballantine, Paul W. (författare)
University of Canterbury, New Zealand
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2018
2018
Engelska.
Ingår i: Case Studies in Food Retailing and Distribution. - : Elsevier. - 9780081020371 - 9780081020388 ; , s. 87-104
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The primary objective of this study was to assess the barriers to, and opportunities for, farm-to-restaurant sales. The study was conducted in Vancouver (Canada) and Christchurch (New Zealand). Semistructured interviews with local farmers and/or farmers’ market vendors found that farmers and/or farmers’ market vendors are motivated to sell locally due to personal satisfaction, product appreciation, and higher prices. The study also indicated that social networks are vital to farmers and/or farmers’ market vendors for selling local foods to restaurants. Interviews revealed that there were higher production and delivery costs for farmers and/or farmers’ market vendors in most of the value chain for selling products directly to restaurants. However, farmers and/or farmers’ market vendors can offset their production and delivery costs for direct market sales to restaurants by receiving price premiums. The major implication of the findings is that farmers and/or farmers’ market vendors need to increase their communication (information flow) and interaction with restaurants to create better market access for local foods, but that they require greater time inputs.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Direct marketing
Farmers
Local foods
Purchasing
Restaurants
Supply chain
Business administration
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Roy, Hiran
Hall, C. Michael
Ballantine, Paul ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Case Studies in ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy