SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-14944"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-14944" > What is intended, w...

What is intended, what is realized, and what is learned? : teaching and learning biology in the primary school classroom

Vikström, Anna (författare)
Luleå tekniska universitet,Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik
 (creator_code:org_t)
2017-03
2008
Engelska.
Ingår i: Journal of Science Teacher Education. - : Informa UK Limited. - 1046-560X .- 1573-1847. ; 19:3, s. 211-233
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Within the framework of variation theory, 7- to 12-year-old students' ways of understanding cellular respiration and photosynthesis were investigated against the background of their teachers' teaching. Eighteen students were selected by the teachers and interviewed by the researcher. Lessons were observed and video recorded, and stimulated-recall interviews with the teachers were conducted. The students' understanding of the function of oxygen and sugar in plants was described in four categories. The study concludes that young students can develop complex understanding if opportunities to learn are presented. The opportunities depended mainly on the language used by the teachers, such as metaphors, pointing out critical aspects of the object of learning. The study has implications for the relationship between teachers' competence and students' learning.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Geovetenskap och miljövetenskap -- Geokemi (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Earth and Related Environmental Sciences -- Geochemistry (hsv//eng)

Nyckelord

Applied Geology
Tillämpad geologi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Vikström, Anna
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Geovetenskap och ...
och Geokemi
Artiklar i publikationen
Journal of Scien ...
Av lärosätet
Luleå tekniska universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy