SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-68485"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-68485" > Gamification of hea...

  • Kostenius, Catrine,Luleå tekniska universitet, Hälsa och rehabilitering (författare)

Gamification of health education : Schoolchildren’s participation in the development of a serious game to promote health and learning

  • Artikel/kapitelEngelska2018

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:ltu-68485
  • 10.1108/HE-10-2017-0055doi
  • 2-s2.0-85047988587scopus
  • urn:nbn:se:ltu:diva-68485urn

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype

Anmärkningar

  • Published
  • 3
  • <p>Validerad;2018;Nivå 2;2018-06-01 (svasva)</p>
  • <p>Purpose</p><p>The use of modern technology has many challenges and risks. However, by collaborating with schoolchildren, ideas to effectively promote health and learning in school can be identified. This study aimed to examine how a participatory approach can deepen the understanding of how schoolchildren relate to and use gamification as a tool to promote physical activity and learning.</p><p>Design/methodology/approach</p><p>Inspired by the concept and process of empowerment and child participation, the methodological focus of this study was on consulting schoolchildren. During a 2-month period, 18 schoolchildren (10–12-years-old) participated in workshops to create game ideas that would motivate them to be physically active and learn in school.</p><p>Findings</p><p>The phenomenological analysis resulted in one main theme, ‘Playing games for fun to be the best I can be’. This consisted of four themes with two sub-themes each. The findings offer insights on how to increase physical activity and health education opportunities using serious games in school.</p><p>Originality/value</p><p>The knowledge gained provides gamification concepts and combinations of different technological applications to increase health and learning, as well as motivational aspects suggested by the schoolchildren. The findings are discussed with health promotion and health education in mind.</p>

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hallberg, Josef,1976-,Luleå tekniska universitet, Datavetenskap(SwePub:ltu) (författare)
  • Lindqvist, Anna-Karin,Luleå tekniska universitet, Hälsa och rehabilitering(SwePub:ltu) (författare)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Health EducationEmerald Group Publishing Limited0965-42831758-714X118:4, s. 354-368

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Kostenius, Catri ...
Hallberg, Josef, ...
Lindqvist, Anna- ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskaper
och Annan hälsoveten ...
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskaper
och Sjukgymnastik
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Medieteknik
Artiklar i publikationen
Health Education
Av lärosätet
Luleå tekniska universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy