SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-8250"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-8250" > Psychometric Proper...

Psychometric Properties of the Brand Personality Scale: Evidence from a Business School

Caruana, Albert (författare)
University of Malta, Spain
Pitt, Leyland F. (författare)
Simon Fraser University, Burnaby, British Columbia, Canada
Berthon, Pierre (författare)
Bentley College, Boston, United States
visa fler...
Berthon, Jean-Paul (författare)
Luleå tekniska universitet
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2016-08-31
2007
Engelska.
Ingår i: Psychological Reports. - : SAGE Publications. - 0033-2941 .- 1558-691X. ; 100:3.1, s. 789-794
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The Brand Personality Scale has received considerable attention and has been frequently used and cited in the branding literature. This paper describes an investigation of the psychometric characteristics of the Brand Personality Scale in a business school context where umbrella branding is used. A sample (N = 262) of students attending the MBA program of a major business school in eastern USA completed the scale. Results indicate problems with the scale's dimensionality, poor reliability, convergent and nomological validity of the Ruggedness dimension, and lack of support for discriminant validity. Managerial and research implications and limitations are noted

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Industrial Marketing
Industriell marknadsföring

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy