Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-13161" >
Peer learning :
Peer learning : en pedagogisk modell för handledning av sjuksköterskestuderande under verksamhetsförlagd utbildning i Psykiatri Skåne, Malmö
-
- Karlsson, Karin (författare)
- Malmö högskola,Institutionen för vårdvetenskap (VV)
-
Vuckovic, Verica (författare)
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789171044792
- Malmö högskola, Hälsa och samhälle, 2013
- Svenska 66 s.
-
Serie: Pedagogisk rapport från Fakulteten för hälsa och samhälle ; 1
- Relaterad länk:
-
https://mau.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Institutionen för Vårdvetenskap, Hälsa och samhälle, har som utgångspunkt i sin pedagogiska grundsyn att främja det livslånga lärande (Willman & Carlson, 2012). Det innebär att undervisningen ska stödja studenternas förmåga till självständig kunskapsutveckling, kritisk tänkande, reflektion och problemlösningsförmåga. Peer Learning är en pedagogisk modell där fokus ligger på lärande och inte undervisning. Peer Learning kan tillämpas med studenterna såväl inom som mellan utbildningsnivåer. Metoden kan hjälpa och stödja studenterna genom att de lär av varandra samt genom att de lär ut till varandra. Kommunikation är en viktig förutsättning för framgångsrik Peer Learning där fokus är kritiskt tänkande och reflektion genom att studenterna får kontinuerlig feedback av såväl handledare som medstudent. Denna rapport redovisar implementeringen av Peer Learning inom Psykiatri Skåne, Malmö.
Nyckelord
- peer learning
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas