SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-13161"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-13161" > Peer learning :

Peer learning : en pedagogisk modell för handledning av sjuksköterskestuderande under verksamhetsförlagd utbildning i Psykiatri Skåne, Malmö

Karlsson, Karin (författare)
Malmö högskola,Institutionen för vårdvetenskap (VV)
Vuckovic, Verica (författare)
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789171044792
Malmö högskola, Hälsa och samhälle, 2013
Svenska 66 s.
Serie: Pedagogisk rapport från Fakulteten för hälsa och samhälle ; 1
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Institutionen för Vårdvetenskap, Hälsa och samhälle, har som utgångspunkt i sin pedagogiska grundsyn att främja det livslånga lärande (Willman & Carlson, 2012). Det innebär att undervisningen ska stödja studenternas förmåga till självständig kunskapsutveckling, kritisk tänkande, reflektion och problemlösningsförmåga. Peer Learning är en pedagogisk modell där fokus ligger på lärande och inte undervisning. Peer Learning kan tillämpas med studenterna såväl inom som mellan utbildningsnivåer. Metoden kan hjälpa och stödja studenterna genom att de lär av varandra samt genom att de lär ut till varandra. Kommunikation är en viktig förutsättning för framgångsrik Peer Learning där fokus är kritiskt tänkande och reflektion genom att studenterna får kontinuerlig feedback av såväl handledare som medstudent. Denna rapport redovisar implementeringen av Peer Learning inom Psykiatri Skåne, Malmö.

Nyckelord

peer learning

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
rap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Karlsson, Karin
Vuckovic, Verica
Delar i serien
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy