SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-16843"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-16843" > Patterns and proced...

Patterns and procedural content generation : revisiting Mario in world 1 level 1

Dahlskog, Steve (författare)
Malmö högskola,Teknik och samhälle (TS)
Togelius, Julian (författare)
 (creator_code:org_t)
2012-05-29
2012
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the First Workshop on Design Patterns in Games. - New York, NY, USA : ACM Digital Library.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Procedural content generation and design patterns could potentially be combined in several di erent ways in game design. This paper discusses how to combine the two, using automatic platform game level design as an example. The paper also present work towards a pattern-based level generator for Super Mario Bros, namely an analysis of the levels of the original Super Mario Bros game into 23 di erent patterns.

Nyckelord

procedural content generation
patterns
design
platform games
Super Mario Bros.

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Dahlskog, Steve
Togelius, Julian
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy