SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-2984"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-2984" > Att fostra forma oc...

Att fostra forma och förankra : skolan i mångfaldens barndom

Tallberg Broman, Ingegerd (författare)
Malmö högskola,Institutionen för barn, unga och samhälle (BUS)
 (creator_code:org_t)
Malmö högskola, 2012
2012
Svenska.
Ingår i: Skola och Samhälle. - : Malmö högskola.
  • Tidskriftsartikel (populärvet., debatt m.m.)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The article is a summary of the projekt Childhood in multiple contexts.The project was focused on five separate but interconnected social rooms; these are the school, friends, sport, and the family. In addition the boundaries for activities within and for the transgressions between rooms were set in the overarching social room of politics. The starting point for the project was the observation that childhood currently is characterised by an increase of contexts. There is an increase in the number of involved actors as well as the crossing over the borders between different social rooms. Also, schools function more than ever as the institution in which normality and defiance are defined which esepcially is discussed in this article.

Nyckelord

School
Childhood
Values
Diversity

Publikations- och innehållstyp

pop (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Tallberg Broman, ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy