SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-923"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-923" > Characteristics of ...

Characteristics of Nordic Research on Special Education in Preschool : A Review with Special Focus on Swedish Conditions

Palla, Linda (författare)
Malmö universitet,Institutionen för barn, unga och samhälle (BUS)
 (creator_code:org_t)
2018-02-28
2019
Engelska.
Ingår i: International Journal of Inclusive Education. - : Taylor & Francis. - 1360-3116 .- 1464-5173. ; 23:4, s. 436-453
  • Forskningsöversikt (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The article identifies and reviews current Nordic research on special education in preschool. The research question was: What characterises Nordic research on special education in preschool between the years 2006 and 2014? The analysis that was applied was configurational and the procedure included a content analysis. The results of the present review indicate that the included studies are characterised by intimacy and depth in relation to preschool practice, with predominantly qualitative data created through interviews and with a variety of theories. Teachers’ voices dominate, while special educators, and parents’ voices are heard to some degree. Children's voices are rarely heard and then only through video recordings in which the adult interprets the child.

Nyckelord

Children in need of special support
Inclusion
Nordic
Preschool
Special education
Special educators

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
for (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Palla, Linda
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy