SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-9695"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-9695" > Vad kan känneteckna...

Vad kan känneteckna undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet?

Palla, Linda (författare)
Malmö universitet,Institutionen för barn, unga och samhälle (BUS)
 (creator_code:org_t)
Malmö universitet, 2018
2018
Svenska.
Ingår i: Undervisning och sambedömning i förskola: Förskollärares och chefers skriftliga beskrivningar år 2016. - : Malmö universitet. ; , s. 84-100
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Vad kan känneteckna undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet? Kännetecknande för undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet är att barnen står i centrum för undervisningen. Denna barncentrering fokuserar barn som grupp snarare än barn som individer. Ett annat kännetecken är att undervisningen beskrivs både som gränslös och avgränsad. Undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet sägs ske hela tiden, spontant, men medvetet, i alla sammanhang och situationer men även genom planerade aktiviteter, projekt eller teman. Muntlig kommunikation dominerar i undervisningen.

Nyckelord

förskola
förskollärare
förskolechef
undervisning
språk
kommunikation
flerspråkighet
didaktisk analys
sambedömning

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Palla, Linda
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy