Tyck till om SwePub Sök
här!
Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-9695" >
Vad kan känneteckna...
Vad kan känneteckna undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet?
-
- Palla, Linda (författare)
- Malmö universitet,Institutionen för barn, unga och samhälle (BUS)
-
(creator_code:org_t)
- Malmö universitet, 2018
- 2018
- Svenska.
-
Ingår i: Undervisning och sambedömning i förskola: Förskollärares och chefers skriftliga beskrivningar år 2016. - : Malmö universitet. ; , s. 84-100
- Relaterad länk:
-
https://mau.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vad kan känneteckna undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet? Kännetecknande för undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet är att barnen står i centrum för undervisningen. Denna barncentrering fokuserar barn som grupp snarare än barn som individer. Ett annat kännetecken är att undervisningen beskrivs både som gränslös och avgränsad. Undervisning i språk, kommunikation och flerspråkighet sägs ske hela tiden, spontant, men medvetet, i alla sammanhang och situationer men även genom planerade aktiviteter, projekt eller teman. Muntlig kommunikation dominerar i undervisningen.
Nyckelord
- förskola
- förskollärare
- förskolechef
- undervisning
- språk
- kommunikation
- flerspråkighet
- didaktisk analys
- sambedömning
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas