SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-15392"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-15392" > "Special Support" i...

"Special Support" in preschools in Sweden : preschool staff's definition of the construct

Sandberg, Anette (författare)
Mälardalens högskola,Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,BUSS; Barnpedagogiskt kollegium,School of Education, Culture and Communication, The Research Program CHILD , Mälardalen University, Västerås, Sweden
Lillvist, Anne (författare)
Mälardalens högskola,Örebro universitet,Akademin för juridik, psykologi och socialt arbete,School of Education, Culture and Communication, The Research Program CHILD , Mälardalen University, Västerås, Sweden,Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,BUSS; Barnpedagogiskt kollegium
Eriksson, Lilly (författare)
Institute of Public Health, Östersund, Sweden
visa fler...
Björck-Åkesson, Eva, 1952- (författare)
Jönköping University,HLK, CHILD
Granlund, Mats, 1954- (författare)
Jönköping University,HHJ. CHILD,HHJ, Avdelningen för socialt arbete,HLK, CHILD
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2010-02-12
2010
Engelska.
Ingår i: International journal of disability, development and education. - : Informa UK Limited. - 1034-912X .- 1465-346X. ; 57:1, s. 43-57
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study investigates the definitions of the construct oyoung children in need of special supporto given by preschool staff in Sweden in 540 preschool units. The study has a mixed-methods design based on qualitative analysis of an open-ended question and quantitative analysis of questionnaire responses. The results reveal two general perspectives in definitions of the construct, a child perspective and an organisational perspective. Units with a child perspective had a higher proportion of children in need of special support, especially girls. The study highlights that the term ochildren in need of special supporto is partially socially constructed and is partially based on perceived child characteristics. The perceptions of what is considered to be a child in need of special support held by staff in a unit may impact on the services provided to children in need of special support.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

child perspective
preschool
organisational perspective
young children in need of special support
Psychology
Psykologi
Psychology
Psykologi
didaktik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy