Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-12538" >
The Swedish Nationa...
The Swedish National Curriculum : Play and Learning with the fundamental values in focus.
-
- Sandberg, Anette (författare)
- Mälardalens högskola,Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,BUSS; Barnpedagogiskt kollegium
-
- Ärlemalm-Hagsér, Eva (författare)
- Mälardalens högskola,Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,BUSS; Barnpedagogiskt kollegium
-
(creator_code:org_t)
- 2011
- 2011
- Engelska.
-
Ingår i: Australiasian Journal of Early Childhood. - 1836-9391. ; 36:1, s. 44-50
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- In Sweden, early childhood education is unique in its combination of learning and play, care and fostering fundamental values. The aim of this article is to discuss and problematise current Swedish research from the early childhood education field with a focus on play and learning in relation to three fundamental values affirmed in the Swedish National Curriculum. These values are children’s rights, gender equity, and education for sustainable development
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Didactics
- didaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas