SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-25672"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-25672" > Similar Situations?...

Similar Situations? Special Needs in Different Groups of Independent Schools

Magnússon, Gunnlaugur, (författare)
Mälardalens högskola, Utbildningsvetenskap och Matematik
Göransson, Kerstin, (författare)
Mälardalens högskola, Utbildningsvetenskap och Matematik
Nilholm, C., (författare)
Malmö University, Faculty of Education and Society, Malmö, Sweden
visa fler...
Magnusson, Gunnlaugur (författare)
Goransson, Kerstin (författare)
visa färre...
Mälardalens högskola Akademin för utbildning, kultur och kommunikation. Utbildningsvetenskap och Matematik. (creator_code:org_t)
Uppsala universitet Humanistisk-samhällsvetenskapliga vetenskapsområdet. Fakulteten för utbildningsvetenskaper. Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier. (creator_code:org_t)
visa fler...
Malmö University Faculty of Education and Society. (creator_code:org_t)
visa färre...
2014
Engelska.
Ingår i: SCANDINAVIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. - 0031-3831. ; 59:4, s. 377-394
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study explores differences between different groups of Swedish independent schools' work with pupils in need of special support (PNSS). Data comes from a total population study of independent schools. Data is analyzed using six categories of profile that may affect the special educational values at the schools, and therefore the situation for PNSS. Additionally, the data is analyzed with regard to the school ownership structure. Results show that diagnosis is important for receiving support, despite contrary legislative intentions. The groups differ regarding proportions of PNSS (12-100%), incidence of refusals of admission (8-40%), and in the way they explain problems and organize support. Generally, there is little challenge to a deficit perspective in views on school difficulties and the organization of support; market rationality may be a contributing factor. There are more differences between educational profiles of schools than there are between types of school ownership.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

inclusion
independent schools
pupils in need of special support
school choice
Specialpedagogik
Special Education
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP
Humanities/Social Sciences

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy