SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-33191"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-33191" > Obstacles and Chall...

Obstacles and Challenges in Gaining Knowledge for Constructing Inclusive Educational Practice : Teachers’ Perspectives

Hellblom-Thibblin, Tina, 1949- (författare)
Mälardalens högskola,Utbildningsvetenskap och Matematik
Sandberg, Gunilla, 1954- (författare)
Mälardalens högskola,Utbildningsvetenskap och Matematik,POET
Garpelin, Anders, 1951- (författare)
Mälardalens högskola,Utbildningsvetenskap och Matematik,POET
 (creator_code:org_t)
1
2016-10-05
2017
Engelska.
Ingår i: POET Pedagogies of Educational Transitions. - Schweiz : Springer. - 9783319431161 ; , s. 43-58
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this chapter we explore teachers’ perceptions of children’s diversity in different educational settings. Using interviews with teachers from Swedish preschools, preschool classes and the first grade in primary school, we aim to study transitions in school from the perspectives of several actors. The theoretical framework we employ is influenced by an ecological approach to understanding children’s needs in educational transitions. The teachers’ reflections on these three transitions emphasised the importance of context when responding to children’s needs. The teachers also described transitions as dynamic processes in which factors and conditions at different levels interact.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

Didactics
didaktik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy