SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-46551"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-46551" > A framework for opt...

  • Xin, ZhaoMälardalens högskola,Framtidens energi (författare)

A framework for optimization of hybrid aircraft

  • Artikel/kapitelEngelska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • American Society of Mechanical Engineers (ASME),2019
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mdh-46551
  • urn:nbn:se:mdh:diva-46551urn
  • https://doi.org/10.1115/GT2019-91335DOI
  • https://research.chalmers.se/publication/520974URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • gratis
  • To achieve the goals of substantial improvements in efficiency and emissions set by Flightpath 2050, fundamentally different concepts are required. As one of the most promising solutions, electrification of the aircraft primary propulsion is currently a prime focus of research and development. Unconventional propulsion sub-systems, mainly the electrical power system, associated thermal management system and transmission system, provide a variety of options for integration in the existing propulsion systems. Different combinations of the gas turbine and the unconventional propulsion sub-systems introduce different configurations and operation control strategies. The trade-off between the use of the two energy sources, jet fuel and electrical energy, is primarily a result of the trade-offs between efficiencies and sizing characteristics of these sub-systems. The aircraft structure and performance are the final carrier of these trade-offs. Hence, full design space exploration of various hybrid derivatives requires global investigation of the entire aircraft considering these key propulsion sub-systems and the aircraft structure and performance, as well as their interactions. This paper presents a recent contribution of the development for a physics-based simulation and optimization platform for hybrid electric aircraft conceptual design. Modeling of each subsystem and the aircraft structure are described as well as the aircraft performance modeling and integration technique. With a focus on the key propulsion sub-systems, aircraft structure and performance that interfaces with existing conceptual design frameworks, this platform aims at full design space exploration of various hybrid concepts at a low TRL level.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Sahoo, SmrutiMälardalens högskola,Framtidens energi(Swepub:mdh)sso01 (författare)
  • Kyprianidis, KonstantinosMälardalens högskola,Framtidens energi(Swepub:mdh)kks01 (författare)
  • Sumsurooah, S.University of Nottingham, Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Valente, G.University of Nottingham, Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Rashed, M.University of Nottingham, Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Vakil, G.University of Nottingham, Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Hill, C. I.University of Nottingham, Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Jacob, C.Technische Universität Berlin, Berlin, Germany (författare)
  • Gobbin, A.Technische Universität Berlin, Berlin, Germany (författare)
  • Bardenhagen, A.Technische Universität Berlin, Berlin, Germany (författare)
  • Prölss, K.Modelon Deutschland GmbH, Munich, Germany (författare)
  • Sielemann, M.Modelon Deutschland GmbH, Munich, Germany (författare)
  • Rantzer, J.Modelon AB, Lund, Sweden (författare)
  • Ekstedt, E.Modelon AB, Lund, Sweden (författare)
  • Hill, ChristopherUniversity Of Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Sumsurooah, SharmilaUniversity Of Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Sielemann, Michael (författare)
  • Gobbin, AndreasTechnische Universität Berlin, Germany (författare)
  • Vakil, GaurangUniversity Of Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Ekstedt, Edward (författare)
  • Bardenhagen, AndreasTechnische Universität Berlin, Germany (författare)
  • Rashed, MohamedUniversity Of Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Prölss, Katrin (författare)
  • Valente, GiorgioUniversity Of Nottingham, United Kingdom (författare)
  • Jacob, ClaireTechnische Universität Berlin, Germany (författare)
  • Rantzer, Jonatan (författare)
  • Zhao, Xin,1986Mälardalens högskola(Swepub:cth)zxin (författare)
  • Mälardalens högskolaFramtidens energi (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the ASME Turbo Expo: American Society of Mechanical Engineers (ASME)39780791858608
  • Ingår i:ASME Turbo Expo 2019: Turbomachinery Technical Conference and Exposition: American Society of Mechanical Engineers (ASME)3

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy