SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-7035"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-7035" > Customer perceived ...

Customer perceived value of travel and tourism web sites

Lexhagen, Maria, 1968- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för samhällsvetenskap (-2013),ETOUR
 (creator_code:org_t)
IGI Global, 2009
2009
Engelska.
Ingår i: International Journal of Information Systems in the Service Sector. - : IGI Global. - 1935-5688 .- 1935-5696. ; 1:1, s. 35-53
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The continuing development and growth of the Internet imply that business and customers perceive that the Internet provides them with some kind of value. The Internet has also seen an increasing importance of user-generated content and utilisation of the Internet as a social medium. In this study the concept of customer value, based on the typology of consumer value (Holbrook, 1994; 1999) and the value hierarchy model (Woodruff & Gardial, 1996; Woodruff, 1997), is used to identify dimensions and expressions of what customer-perceived value is in travel and tourism web sites and how it is created. Moderately structured in-depth interviews are used to collect data. In the analysis connections between different types of value are presented and the lack of certain types of value is discussed.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Internet
marketing
customer value
consumer behaviour
information systems
tourism
online behaviour
turism
turismforskning
Business studies
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lexhagen, Maria, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy