SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-53343"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-53343" > Ethical Issues in E...

Ethical Issues in E-Commerce : A renewed analysis based on the multiplicity of customer relationships

Frostenson, Magnus, 1970- (författare)
Uppsala universitet,Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,CEROC,Företagsekonomiska institutionen,Örebro University School of Business
Hasche, Nina, 1974- (författare)
Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University School of Business
Helin, Sven, 1962- (författare)
Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University School of Business
visa fler...
Prenkert, Frans, 1969- (författare)
Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University School of Business
visa färre...
 (creator_code:org_t)
1
Berlin/Heidelberg : Springer, 2017
2017
Engelska.
Ingår i: Perspectives on Philosophy of Management and Business Ethics. - Berlin/Heidelberg : Springer. - 9783319469720 - 9783319469737 ; , s. 181-195
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Although ethical issues in e-commerce have received increased interest in recent years, the relational context between e-vendor and e-customer has remained relatively unproblematized. Rather than assuming an anonymous interface between e-vendor and e-customer, with specific ethical issues related to it, we examine a case of a hybrid organizational context where physical stores within the fast moving consumer goods (FMCG) sector use an intermediary to sell goods via e-commerce. The co-existence of physical stores and Internet solutions creates multiple relationships to customers and, as we argue, ethical problems of partly different kind compared to the ones identified in the literature. In the article, both the nature of the relationships between e-vendor and e-customer is analysed and ethical issues related to these relationships identified. From a theoretical point of view, the article widens the discussion on e-commerce ethics from a relational perspective inspired by Martin Buber’s philosophy.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Buber
E-commerce
Ethics
Internet
Relation
Business Studies
Företagsekonomi
Business Studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy