SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-45430"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-45430" > Perception and anno...

Perception and annoyance of crosstalk in stereoscopic 3D projector systems

Wang, Kun (författare)
Mittuniversitetet,RISE,Acreo,Mid Sweden University, Sweden,Avdelningen för data- och systemvetenskap,Dept. of Netlab, Acreo AB, Sweden,Acreo Swedish ICT AB
Andrén, Börje (författare)
RISE,Acreo,Dept. of Netlab, Acreo AB, Sweden,Acreo Swedish ICT AB
Hussain, Mahir (författare)
RISE,Acreo,Dept. of Netlab, Acreo AB, Sweden,Acreo Swedish ICT AB
visa fler...
Brunnström, Kjell, 1960- (författare)
Mittuniversitetet,RISE,Acreo,Mid Sweden University, Sweden,Avdelningen för informations- och kommunikationssystem,Dept. of Netlab, Acreo AB, Sweden,Realistic3D,Acreo Swedish ICT AB
Osterman, Jesper (författare)
LC-Tec, Tunavägen 281, SE-781 73 Borlänge, Sweden,LC-Tec Displays AB
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Bellingham, WA, USA : SPIE, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering. - Bellingham, WA, USA : SPIE. - 9780819499288 ; , s. 901125-
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Crosstalk is a cause of a major perceptual problem in the 3D display system shown itself mostly as ghosting. In this work we aimed at investigating how much perceived crosstalk that is acceptable for the end-users in movie type contents played by 3D projection systems. Two types of 3D projection systems (one system using active shutter glasses, and the other system using passive polarized glasses) were compared in the experiment. The study included an objective measurement of crosstalk in the 3D projection system and a subjective users' experience of the visible distortions. The results shows that 10% can be considered as a crosstalk threshold for end-users not to be annoyed (MOS<3.5) by the distortions and thus acceptable. The distortions start to be perceived at about 3% crosstalk. The study found a linear relationship between perceived crosstalk and the amount of crosstalk. The perceived crosstalk also varies largely depending on the video contents.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik -- Kommunikationssystem (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering -- Communication Systems (hsv//eng)

Nyckelord

3D
crosstalk
QoE
stereoscopic
video quality
Display devices
Glass
Projection systems
Stereo image processing
3D display systems
Linear relationships
Objective measurement
Users' experiences

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Wang, Kun
Andrén, Börje
Hussain, Mahir
Brunnström, Kjel ...
Osterman, Jesper
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
och Kommunikationssy ...
Artiklar i publikationen
Proceedings of S ...
Av lärosätet
RISE
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy