Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-119800" >
Perspektiv på kvali...
Perspektiv på kvalitet i förskolan
-
- Brodin, Jane, 1942- (författare)
- Jönköping University,Stockholms universitet,Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen,Förskolepedagogisk didaktisk forskning
-
- Renblad, Karin, 1955- (författare)
- Jönköping University,Förskolepedagogisk didaktisk forskning
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789144106335
- Lund : Studentlitteratur AB, 2015
- Svenska 143 s.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Boken har sin utgångspunkt i den reviderade läroplanen för förskolan och handlar om kvalitet och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Boken belyser utrifrån en interaktionistisk och utvecklingsekologisk teoretisk ansats olika perspektiv på förskolan. Utgångspunkten är samhällets, förskolechefers, förskollärares, sopecialpedagogers samt barns och föräldrars perspektiv.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- förskola
- kvalitet
- förskollärare
- förskolechefer
- läroplan för förskolan
- systematiskt kvalitetsarbete
- barns perspektiv
- Child and Youth Studies with Focus on Educational Science
- barn- och ungdomsvetenskap med inriktning mot utbildningsvetenskap
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas