SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-122796"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-122796" > Case-based Developm...

Case-based Development of Consumer Preferences Using Brand Personality and Values Co-creation

Svee, Eric-Oluf (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap
Zdravkovic, Jelena (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap
 (creator_code:org_t)
2015-11-26
2015
Engelska.
Ingår i: The Practice of Enterprise Modeling. - Cham : Springer. - 9783319258966 - 9783319258973 ; , s. 159-173
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Consumers have preferences whose determination is outside the realm of economic rules and values. To be successful in current market conditions, product and service companies need to capture such preferences to provide best-fit support by their Information Systems (IS), sometimes by developing entirely new features. In our previous work, we have conceptualized a metamodel for incorporating consumer preferences into the development of IS —Consumer Preference Meta-Model (CPMM). This artifact was developed with the ability to be expanded with new kinds of consumer preferences, as well as their related concepts. Building upon that work, in this study we consider methodological usage of CPMM for the case of Asker’s Brand Personality as the primary value framework. The framework brings both the enterprise and the consumer into dialog, with this values co-creation fostering synchronicity between the information systems that are designed as an outgrowth of this process, and the desires of both the consumers and the businesses that they will support. The case example uses the Twitter feed of a major airline, whose tweets are processed using Aaker’s 5-factors and Kano’s quality framework. The results complete an instantiation of CPMM that generates a feature model reflective of both brand personality and values co-creation.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)

Nyckelord

Value
Consumer Value
Consumer Preferences
Brand Personality
Values Co-creation
Requirements Engineering
Computer and Systems Sciences
data- och systemvetenskap

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Svee, Eric-Oluf
Zdravkovic, Jele ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
The Practice of ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy