SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-148233"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-148233" > Organisering och di...

Organisering och digitalisering : att skapa värde i det 21:a århundradet

Cöster, Mathias (författare)
Westelius, Alf (författare)
Gullberg, Cecilia (författare)
visa fler...
Wettergren, Gunnar, (författare)
Stockholms universitet, Institutionen för data- och systemvetenskap
Ekenberg, Love, (författare)
Stockholms universitet, Institutionen för data- och systemvetenskap
visa färre...
Stockholms universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för data- och systemvetenskap. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Industriell ekonomi. (creator_code:org_t)
visa fler...
Linköpings universitet Tekniska fakulteten. (creator_code:org_t)
visa färre...
ISBN 9789147112623
Liber, 2017
Svenska 252 s.
  • Bok (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Digitaliseringen gör att förändringar sker allt snabbare. Förändringarna innebär stora möjligheter men lika stora risker. För att kunna utnyttja möjligheterna måste vi anpassa oss. Och vi måste göra det medvetet. Förändringarna ger organisationer bättre förutsättningar än någonsin för att lyckas, men för att lyckas behöver man förstå och utnyttja dem. Vissa klarar det, andra inte. Att digitalisera framgångsrikt är inte enkelt. Den här boken visar hur organisationer skapar värde i en digitaliserad verklighet. Boken går igenom digitalisering med utgångspunkt i vad en organisation egentligen är och vad den behöver. Den spänner över mål, affärsmodeller, strategier, organisering, beslut och projekt. Tyngdpunkten ligger på hur man strukturerar för att få effektivare beslutshantering och mer framgångsrika projektgenomföranden. Eftersom beslut och project är grundpelare för att kunna använda digitaliseringen. Boken lämpar sig särskilt väl för kurser i företagsekonomi, industriell ekonomi och data- och systemvetenskap. Men den vänder sig till alla som vill förstå hur organisationer ska hantera och dra nytta av digitaliseringen.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

informationssamhället
Information Society
nyttorealisering
IT investering
Digitalisering; strategi; affärsmodell; beslutsanalys; projekt; projektportfölj; organisering; värdeskapande

Publikations- och innehållstyp

bok (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy