SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-149925"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-149925" > English first Polic...

English first Policy and practice in a Swedish EMI primary class

Toth, Jeanette (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för språkdidaktik,Stockholms universitet, Institutionen för språkdidaktik
 (creator_code:org_t)
2017-11-06
2017
Engelska.
Ingår i: Journal of Immersion and Content Based Language Education. - : John Benjamins Publishing Company. - 2212-8433 .- 2212-8441. ; 5:2, s. 214-237
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This case study explores the questions of how national and local education policies address languages of instruction for a Swedish compulsory school offering English-medium instruction (hereafter EMI) as well as how these policies are interpreted and implemented in practice. Critical discourse analysis provides a framework for examining the relationship between stated and enacted policies at the various institutional levels. Methods from linguistic ethnography yielded rich data including classroom observations, interviews, and artifact collection over a period of three school years in grades four through six. Findings from the study reveal discourses of language hierarchies, a native speaker ideal privileging English and practices that reflect varying degrees of language separation. While Swedish is occasionally used to support English-medium content learning, there is little space for students' mother tongues in the mainstream classroom. The findings from this study have implications for how stakeholders may put language-in-education policies into practice in EMI programs.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Språk och litteratur (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

English-medium instruction
content and language integrated learning
bilingual education
English in Sweden
primary school
practiced language policies
language hierarchies
native speaker ideal
language separation
språkdidaktik
Language Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Toth, Jeanette
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Språk och litter ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Journal of Immer ...
Av lärosätet
Stockholms universitet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy