SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-160043"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-160043" > Problem-solving ski...

Problem-solving skills and perceived stress among undergraduate students : The moderating role of hardiness

Abdollahi, Abbas (författare)
Abu Talib, Mansor (författare)
Carlbring, Per, (författare)
Stockholms universitet, Klinisk psykologi
visa fler...
Harvey, Richard (författare)
Yaacob, Siti Nor (författare)
Ismail, Zanariah (författare)
visa färre...
2018
Engelska.
Ingår i: Journal of Health Psychology. - 1359-1053 .- 1461-7277. ; 23:10, s. 1321-1331
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • <p>This study was designed to examine the relationships between problem-solving skills, hardiness, and perceived stress and to test the moderating role of hardiness in the relationship between problem-solving skills and perceived stress among 500 undergraduates from Malaysian public universities. The analyses showed that undergraduates with poor problem-solving confidence, external personal control of emotion, and approach-avoidance style were more likely to report perceived stress. Hardiness moderated the relationships between problem-solving skills and perceived stress. These findings reinforce the importance of moderating role of hardiness as an influencing factor that explains how problem-solving skills affect perceived stress among undergraduates.</p>

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskaper -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)

Nyckelord

hardiness
problem-solving skills
stress
students

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy