SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-165109"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-165109" > Teacher Owned Schoo...

Teacher Owned School Development – Possibilities and Constraints

Eriksson, Inger, 1952- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik
Osaki, Kalafunja (författare)
 (creator_code:org_t)
Dar es Salaam, Tanzania : Mkuki na Nyota Publishers Ltd. 2018
2018
Engelska.
Ingår i: School Development Through Teacher Research<em> </em>. - Dar es Salaam, Tanzania : Mkuki na Nyota Publishers Ltd.. - 9789987083411 ; , s. 197-206
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Today school development with a foci on teaching has gained momentum worldwide following earlier focus on raising school scores on achievement tests, improving school inspection and supervision, initiating programs aimed at school improvement and similar projects that aimed to raise the quality of teaching and learning at school level. There is also a growing expectation that teaching is to be based on and developed in relation to educational research findings or knowledge. This implies that the knowledge needed already exists and only needs to reach out to schools and teachers. This understanding casts teachers as implementers of knowledge. An explanation to schools which fail to improve their teaching and students’ learning – still often measured by the amount of students passing exams and tests – is thus that teachers either do not know about the research findings or resist using new knowledge from available research. The problem is thereby related to the teachers’ lack of knowledge, interest or seriousness.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Teacher researcher
Learning study
Tanzania
Sweden
Didactic Science for Teachers and Teaching Professions
didaktik med inriktning mot lärararbete och lärarprofession

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Eriksson, Inger, ...
Osaki, Kalafunja
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
School Developme ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy