SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-172744"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-172744" > Vad vill en digital...

Vad vill en digital visuell förskolekultur?

Lindgren, Anne-Li, 1965- (författare)
Stockholms universitet,Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen
 (creator_code:org_t)
Stockholm : Natur och kultur, 2019
2019
Svenska.
Ingår i: Digitalisering i förskolan. - Stockholm : Natur och kultur. - 9789127824331 ; , s. 300-321
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • I en förskola där digitala redskap används blir kulturen nästan oundvikligen visuell när förskolans miljöer dokumenteras i bild och film. I kapitel 14, ”Vad vill en digital visuell förskolekultur?”, skriver Anne-Li Lindgren om hur ny teknik framställs som en lösning på många problem i samhället, och i undervisningen. Samtidigt problematiserar hon den nya teknikens betydelse och användning i den så omfattande bildproduktionen som pågår i och runt förskolan.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lindgren, Anne-L ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Tvärvetenskaplig ...
Artiklar i publikationen
Digitalisering i ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy