SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-178415"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-178415" > Swedish Dads as a N...

Swedish Dads as a National Treasure : Consumer Culture at the Nexus of the State, Commerce, and Consumers

Molander, Susanna (författare)
Östberg, Jacob, 1973- (författare)
Stockholms universitet,Marknadsföring
Kleppe, Ingeborg Astrid (författare)
 (creator_code:org_t)
2019-03-02
2019
Engelska.
Ingår i: Nordic consumer culture. - Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan. - 9783030049324 - 9783030049331 ; , s. 119-146
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Molander, Östberg, and Kleppe uses the case of fatherhood in Sweden to illustrate how consumer culture evolves at the nexus of the (welfare) state, individual consumers’ lived lives, and companies’ marketing activities. The chapter thereby implicitly draws on the idea of statist individualism, whereby the Swedish state’s feminist agenda attempts to liberate both mothers and fathers from their traditional roles. This freedom, however, should not be confused for some sort of anarchy where anything is allowed. Instead, the freedom is highly regulated by various actors who both prescribe and capitalize on particular modes of being a progressive father.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Fatherhood
Feminism
Ideology
Sweden
företagsekonomi
Business Administration

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy