Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-26012" >
Is information and ...
Is information and communication technlogy and opportunity for parents of children with disabilities?
-
- Lindstrand, Peg, 1952- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap,Disability and Handicap Research group
-
- Brodin, Jane, 1942- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap,Disability and Handicap Research group
-
(creator_code:org_t)
- Lippincott Williams & Wilkins, 2004
- 2004
- Engelska.
-
Ingår i: International Journal of Rehabilitation Research. - : Lippincott Williams & Wilkins. - 0342-5282. ; 27, s. 113-118
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This article stresses parents expectations, expereinces and influence on ICT for their children. Focus is on parents experiences during seven month's computer use. The parents have a hope that their children will be able to participate actively in society and have the same opportunities as other children.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Sociologi -- Socialt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Sociology -- Social Work (hsv//eng)
Nyckelord
- information and communication technology
- parents' expectations
- childen with multiple disabilities
- Children
- Barn
- Information technology
- Informationsteknologi
- Disability research
- Handikappsforskning
- Child and Youth Science
- barn- och ungdomsvetenskap
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas