Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-26066" >
Perspektiv på IKT o...
Perspektiv på IKT och Lärande för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder
-
- Brodin, Jane, 1942- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap,Lek och Socialisation
-
- Lindstrand, Peg, 1952- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap,Lek och Socialisation
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 914402892X
- 1;a upplagan
- Lund : Studentlitteratur, 2003
- Engelska 180 s.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Boken belyser olika perspektiv på informations- och kommunikationsteknik (IKT), samt teknikens betydelse för barn, ungdomar och vuxna med och utan funktionella begränsningar och svårigheter i dagens samhälle.Tekniken kan skapa möjligheter till lek, kommunikation och estetisk utveckling för barn och ungdomar med funktionshinder. Bokens målgrupp är studerande i lärarut-bildning samt pedagoger på fältet.
Ämnesord
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
Nyckelord
- Information technology
- Informationsteknologi
- Children
- Barn
- Child and Youth Science
- barn- och ungdomsvetenskap
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas