SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-42354"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-42354" > Can ICT give childr...

Can ICT give children with disabilities equal opportunities in school?

Brodin, Jane, 1942- (författare)
Stockholms universitet, Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap, Stockholms universitet, Disability and Handicap resarch group
Stockholms universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för barn- och ungdomsvetenskap. 
Stockholms universitet 
2010
Engelska.
Ingår i: Improvning Schools. - London : Sage. - 1365-4802. ; 13:1, s. 99-112
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Opoportunities for children wih disabilites to participate in school on equal conditions as others are often stressed while reality schows that many childrne with disabilities are stills egregated. ICT has been highlighted as a tool for communication and inclusion for children with disabilities but from research it appears that implementation of technology in children's everyday lift is difficult.One conclusion of the project is that there is a need both for technical and social support in school if ICT schould function as a bridge for inclusion of all pupils.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi -- Socialt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology -- Social Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Communication Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)

Nyckelord

computer use
equal opportunities
ICT
motor disabilites
parents' views
school development
SOCIAL SCIENCES Social sciences Education
SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik
SOCIAL SCIENCES Social sciences Social work Disability research
SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Socialt arbete Handikappsforskning
INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Human communication
TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Kommunikation mellan människor
INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Children
TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Barn
INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Technology and social change
TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Teknik och social förändring
barn- och ungdomsvetenskap
Child and Youth Science
Child and Youth Studies with Focus on Educational Science
barn- och ungdomsvetenskap med inriktning mot utbildningsvetenskap
IT and learning
IT för lärande
kunskap och kommunikation
Knowledge and Communication
Special Education
specialpedagogik

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Brodin, Jane, 19 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Sociologi
och Socialt arbete
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Kommunikationsve ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Övrig annan samh ...
Artiklar i publikationen
Improvning Schoo ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy