SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-51206"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-51206" > Ambiguity – A tool ...

Ambiguity – A tool or obstacle for joint productive dialogue activity in deaf and hearing students’ reasoning about ecology

Molander, Bengt-Olov, 1954- (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
Halldén, Ola (författare)
Stockholms universitet,Pedagogiska institutionen
Lindahl, Camilla (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2010
2010
Engelska.
Ingår i: International Journal of Educational Research. - : Elsevier BV. - 0883-0355 .- 1873-538X. ; 49:1, s. 33-47
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The ambiguity of words and signs as a resource or obstacle in group discussions is studied.How deaf and hearing students aged 13–15 years elaborate on ecological concepts throughdialogue is described. Group interviews were conducted with 14 hearing and 18 deafstudents. Probes were used to initiate discussion about the different meanings ofecological concepts: producer, consumer, nutrients/nutriment, food-chain and cycles. Theresults show that the dialogues are less elaborated for deaf learners than for hearinglearners. It is argued that dialogues between hearing students have a greater chance ofbecoming ‘joint productive activity’, since words in Swedish pave the way for sharedmeaning-making. To deaf learners, differences in connotation between the Swedish wordsand the signs used lead to uncertainty and unproductive lines of reasoning. Oneimplication for instruction is that this bilingual communication needs to be taken intoconsideration to a much greater extent.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Science
Deaf
Meditation
Sign language
Communication
Subject didactics
Ämnesdidaktik
naturvetenskapsämnenas didaktik
Science Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Molander, Bengt- ...
Halldén, Ola
Lindahl, Camilla
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy