SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-59792"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-59792" > All Research Is Int...

All Research Is Interpretive!

Gummesson, Evert (författare)
Stockholms universitet,Marknadsföring
 (creator_code:org_t)
Emerald, 2003
2003
Engelska.
Ingår i: Journal of business & industrial marketing. - : Emerald. - 0885-8624 .- 2052-1189. ; 18:6-7, s. 482-492
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article advocates recognition of interpretive elements in business research and the need for improvement of the researcher’s interpretive skills. The scientific tradition specifically concerned with interpretation is called hermeneutics. However, interpretation exists in all types of scientific studies, be they quantitative or qualitative. The article presents lessons from hermeneutics and spells out the interpretive content of research in general and with specific focus on business-to-business marketing. Interpretive methods, when applied to business, are characterized by efforts to understand the complexity of the business world and its products, services and markets, and to add meaning to strategies, actions and events. A set of methods designated interactive research is discussed. These are more inspired by the humanities, sociology, anthropology and modern natural sciences than by the social sciences research paradigm as it is currently applied in most mainstream research in marketing.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Business-to-business marketing
Case studies
Research methods

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gummesson, Evert
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of busin ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy