SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-59803"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-59803" > Practical Value of ...

Practical Value of Adequate Marketing Management Theory 

Gummesson, Evert, (författare)
Stockholms universitet, Marknadsföring
Stockholms universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Företagsekonomiska institutionen. Marknadsföring. (creator_code:org_t)
2002
Engelska.
Ingår i: European Journal of Marketing. - 0309-0566. ; 36:3, s. 325-349
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This is a critical discourse on marketing management textbooks and their presentations of general marketing theory. These books claim to be general, complete and up-to-date, although the base of “textbook theory” is consumer goods mass marketing, a minority of all marketing if compared to services and B-to-B marketing. Seminal developments over the past decades in services marketing, quality management, relationship marketing and CRM are treated as special cases although they intervene in all types of marketing. The article claims that marketing management has become stereotyped on a derelict foundation in commodity-like textbooks. It ends with guidelines on how research in marketing could reinvent itself to the benefit of both academics and practitioners.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Marketing
Marketing theory
Research

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gummesson, Evert
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
European Journal ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy