SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-65315"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-65315" > The Interplay of De...

The Interplay of Design and Marketing : a General Model

lindahl, Ingela (författare)
Linköping University
Nordin, Fredrik, 1967- (författare)
Stockholms universitet,Marknadsföring
 (creator_code:org_t)
2010
2010
Engelska.
Ingår i: Irish journal of management. ; 30:1, s. 1-20
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Although many authors emphasise the differences and potential confl icts between productdesign and marketing, there appears to be a disagreement in how to handle suchdifferences and confl icts within organisations. This paper presents a novel and generalmodel that focuses on how different practices relating to design (self-oriented or commerciallyoriented) and marketing (product-oriented or market-oriented/customer-led) maybe combined, and discusses the coordination of marketing and design when combiningthese practices. By introducing such a general model, this paper contributes with a newperspective on tensions and synergies that exist between design and marketing.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

marketing
design
företagsekonomi
Business Administration

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
lindahl, Ingela
Nordin, Fredrik, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy