SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-69413"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-69413" > Generation Y in Con...

Generation Y in Consumer and Labour Markets

Parment, Anders, 1972- (författare)
Stockholms universitet,Företagsekonomiska institutionen
 (creator_code:org_t)
ISBN 9780415886482
1
London : Routledge, 2011
Engelska 174 s.
  • Bok (refereegranskat)
Innehållsförteckning Abstract Recensioner Ämnesord
Stäng  
No table of content available
  • Generation Y in Consumer and Labour Markets explores the role of people born in the late 1970s and 1980s as consumers and coworkers in an emerging post-modernist society. Having grown up in a branded society overcrowded with commercial messages and a never-ending supply of choices and opportunities, Generation Y not only influences consumption patterns, they also bring their values to work life, thus changing the attitudes towards the employee-employer relationship and how work is being done. Generation Y particularly see work as a venue of self-realization and the boundaries between work and leisure time are becoming blurred—thus the consumer and labor markets converge in some critical dimensions. This book delves into the substantial research body on characteristics and behaviors of the Generation Y, including their relation to other generations and the role of understanding generations in developing effective and attractive organizations. It further outlines the experiences and best practice for attracting, recruiting, selling to, and communicating with Generation Y, based on the author’s experiences from hundreds of organizations where he has been involved as a consultant – offering the reader a better understanding of generations in marketing research, and the impact of generations in employee-employer relations.
No review available

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Generation Y
Millennials
Generational cohorts
generational marketing
labour market
consumerisation of the labour market
företagsekonomi
Business Administration

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
bok (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Parment, Anders, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy