SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-78931"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-78931" > Visualizing the val...

Visualizing the value of service-based offerings empirical findings from the manufacturing industry

Kindström, Daniel (författare)
Kowalkowski, Christian (författare)
Nordin, Fredrik, 1967- (författare)
Stockholms universitet, Marknadsföring
Stockholms universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Företagsekonomiska institutionen. Marknadsföring. (creator_code:org_t)
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Industriell marknadsföring och industriell ekonomi. (creator_code:org_t)
visa fler...
Linköpings universitet Tekniska högskolan. (creator_code:org_t)
visa färre...
2012
Engelska.
Ingår i: The journal of business & industrial marketing. - 0885-8624. ; 27:7, s. 538-546
Läs hela texten (fulltext)
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose – The purpose of this paper is to explore strategies for visualizing the value of service-based offerings in a B2B context. By taking a process perspective on the offering life cycle, this paper also aims at distinguishing which visualization strategies are most appropriate using at which life-cycle stages.Design/methodology/approach – The study employed a qualitative, multiple-case study research design involving five manufacturing firms.Findings – Primary findings are that firms need to make use of several different visualization strategies depending on, among other things, the key stakeholders and also where the firm's offering is currently positioned in the service-based offering life cycle.Research limitations/implications – While the empirical data is from only one sector – i.e. manufacturing – managers from other B2B sectors should have an interest in the results and the key aspects identified. Further research could also establish linkages to performance metrics.Originality/value – Visualization strategies have been relatively rarely studied from a B2B perspective, and the process dimension, especially, is novel.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  (hsv//eng)

Nyckelord

Business Administration
företagsekonomi
Manufacturing industries
Offerings
Services
Stakeholders
Tangibilization
Value
Visualization

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy