SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-82989"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-82989" > Design orientation :

Design orientation : a grounded theory analysis of design thinking and action

Venkatesh, Alladi (författare)
Digerfeldt-Mansson, Theresa (författare)
Stockholms universitet,Företagsekonomiska institutionen
Brunel, Frederic F. (författare)
visa fler...
Chen, Steven (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2012-10-07
2012
Engelska.
Ingår i: Marketing Theory. - : SAGE Publications. - 1470-5931 .- 1741-301X. ; 12:3, s. 289-309
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The notion of design thinking or 'design as a state-of-mind' and its articulation through design orientation implies that true innovation is a company-wide phenomenon and cannot be left to single individuals as a marginalized function within a company. Many innovative companies try to integrate technical performance with an aesthetic vision - which is not to be confused with style - as the driving force of the organization. Based on our findings and analysis, we put forward theoretical propositions that cover various aspects of design orientation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Aesthetics of design
design orientation
design thinking
innovative design

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy