SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-84858"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-84858" > Consumer Value-awar...

Consumer Value-aware Enterprise Architecture

Svee, Eric-Oluf, (författare)
Stockholms universitet, Institutionen för data- och systemvetenskap
Zdravkovic, Jelena, (författare)
Stockholms universitet, Institutionen för data- och systemvetenskap
Giannoulis, Constantinos, (författare)
Stockholms universitet, Institutionen för data- och systemvetenskap
Stockholms universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för data- och systemvetenskap. (creator_code:org_t)
2012
Engelska.
Serie: Lecture Notes in Business Information Processing, 1865-1348 ; 114
Ingår i: Software Business : Third International Conference, ICSOB 2012. Proceedings. - Berlin/Heidelberg : Springer Berlin/Heidelberg. - 978-3-642-30745-4 - 978-3-642-30746-1 ; s. 55-69
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • To improve the alignment between business and IT, this paper explores how to make Enterprise Architecture (EA) aware of consumer values. Current proposals in enterprise modeling recognize the need for modeling user needs, or values. However they do not classify them nor do they provide means to obtain them. In our study, these are first introduced as basic values captured via Schwartz’s Value Survey, a cross-culturally applicable tool from the world of psychology, which are mapped onto Holbrook’s Typology of Consumer Values. Additionally, because formal models require inputs that are more concrete than abstract, and through this proposal, the indistinct values of consumers can be transformed and formalized to be incorporated into enterprise architecture, represented here by ISO/IEC 42010. The novelty of this work is found in the method for operationalizing consumer values for their alignment and utilization within information systems.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Science -- Information Systems (hsv//eng)

Nyckelord

Value
Consumer Value
Business-IT Alignment
Enterprise Modeling
Enterprise Architecture
Computer and Systems Sciences
data- och systemvetenskap

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy