SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-95613"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-95613" > Learning Games or L...

Learning Games or Learning Stimulating Games : An Indirect Approach to Learning Stimulating Effects from Off-the-Shelf Games

Wiklund, Mats (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap
Mozelius, Peter (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för data- och systemvetenskap
 (creator_code:org_t)
2013
2013
Engelska.
Ingår i: International Journal of Digital Information and Wireless Communications (IJDIWC). - 2225-658X. ; 3:3, s. 290-300
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Playing games to support learning is a classic concept that is seeing a revival today in the widespread use of computer games. Inserting educational content into various types of computer games is a strong trend that some researchers have described as a mad rush. The aim of this article is to discuss possible learning stimulating effects of commercial off-the-shelf (COTS) games in a long-term perspective. We argue that COTS game players’ attitudes towards learning may change in a positive direction even in cases where direct learning outcomes are not aimed for. This may be the case when in-game skills are described in terms of real life skills commonly associated with higher education. When a high enough skill level is achieved, then and only then is the player rewarded with pleasant in-game experiences. The causality of the perceived experience is ideally that with high enough skills, positive stimulation follows. The contribution of the gaming lies not in the short-term learning outcome, but rather in the long-term effects it may have on future educational choices. Even if such a game do not fulfil the criteria for learning games it may still be seen as a learning stimulating game.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)

Nyckelord

Learning stimulation
Computer games
Commercial off-the shelf games
Learning stimulating games
Games and learning
data- och systemvetenskap
Computer and Systems Sciences

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Wiklund, Mats
Mozelius, Peter
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy