SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-98934"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-98934" > Generation Y vs. Ba...

Generation Y vs. Baby Boomers : shopping behavior, buyer involvement and implications for retailing

Parment, Anders, 1972- (författare)
Stockholms universitet,Företagsekonomiska institutionen
 (creator_code:org_t)
London : Elsevier, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - London : Elsevier. - 0969-6989 .- 1873-1384. ; 20:2, s. 189-199
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents some significant empirical findings about generational cohorts and their shopping behavior. Marketing has long relied on the use of market segmentation. While birth age has been a useful way to create groups, it describes segments but does not help to understand segment motivations. However, environmental events experienced during one’s coming of age create values that remain relatively unchanged throughout one’s life. Such values provide a common bond for those in that age group, or generational cohort. Segmenting by ‘coming of age’ age provides a richer segmentation approach than birth age. This study compares two significant cohorts: Baby Boomers and Generation Y, with respect to their shopping behavior and purchase involvement for food, clothing and automobiles. For the three types of products, Baby Boomers value the retail experience and in-store service higher than Generation Y. For Baby Boomers, the purchase process starts with a retailer the consumer trusts, who gives advice for choosing the right product, while for Generation Y, the purchase process starts with choosing a product. This study presents implications for retail strategies that have an appeal to different generational cohorts and considers how retailers should deal with building customer relationships.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Age group
Cohort analysis
Consumer behaviour
Market segmentation
Specialized retailer

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Parment, Anders, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Retai ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy