SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-156848"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-156848" > Branding in the pub...

Branding in the public sector : a systematic literature review and directions for future research

Leijerholt, Ulrika, (författare)
Umeå universitet, Företagsekonomi
Biedenbach, Galina, (författare)
Umeå universitet, Företagsekonomi
Hultén, Peter, 1965- (författare)
Umeå universitet, Företagsekonomi
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Handelshögskolan vid Umeå universitet. Företagsekonomi. (creator_code:org_t)
2019
Engelska.
Ingår i: Journal of Brand Management. - Palgrave Macmillan. - 1350-231X. ; 26:2, s. 126-140
  • Forskningsöversikt (övrigt vetenskapligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The increased interest of public organizations in using corporate branding principles creates a need to understand how to implement such principles effectively. Although previous research investigates challenges related to branding in this context, the findings provide contradictory evidence and opposing recommendations. The purpose of this study is to conduct a systematic review of literature on branding in the public sector and to explore directions for future research. The results demonstrate that owing to the distinct differences between the private and public sectors, there is a need to adapt branding principles to meet the sector-specific challenges faced by public organizations. However, the extent of the required changes needs further research. This literature review presents a number of potential directions for future studies, which focus on diverse topics related to the internal and external aspects that are crucial to the successful branding of public organizations.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

literature review
corporate branding
public organization
public sector
stakeholders
public sector branding
marketing
marknadsföring

Publikations- och innehållstyp

for (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy