Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-37446" >
Att examinera utvär...
Att examinera utvärderingskunnande : En modell för bedömning och lärande
-
- Svanevie, Kajsa, 1976- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för socialt arbete,Umeå universitet, Institutionen för socialt arbete
-
(creator_code:org_t)
- Växjö universitet : Universitetspedagogiskt centrum, 2008
- 2008
- Svenska.
-
Ingår i: Om examination och lärande. - Växjö universitet : Universitetspedagogiskt centrum. - 9789176365991 ; , s. 154-
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Syftet med föreliggande kapitel är att beskriva en modell för lärande i och bedömning av utvärderingskunnande. Modellen har utformats inom ramen för ämnet utvärdering vid ett socionomprogram, men med mindre revideringar är en användning sannolikt också möjlig vid andra utbildningar med givna praktikfält. Centrala frågeställningar vid utformandet av modellen har varit: Hur kan spänningsförhållanden mellan komplexa lärandemål och krav på valid och reliabel bedömning av kunnande hanteras?; På vilket sätt kan ett bejakande av kunskapande som process förenas med bedömning av kunskap som en produkt av lärande?; Hur kan transparens vid bedömning uppnås?
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Nyckelord
- Educational work
- Pedagogiskt arbete
- pedagogik
- Education
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas