SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-45641"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-45641" > Designing blended r...

Designing blended reality space conceptual foundations and applications

Hoshi, Kei, 1970- (författare)
Umeå universitet, Institutionen för informatik, Q-Life
Öhberg, Fredrik, 1969- (författare)
Umeå universitet, Radiofysik
Nyberg, Annakarin, 1975- (författare)
Umeå universitet, Institutionen för informatik
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för informatik. (creator_code:org_t)
Umeå universitet Medicinska fakulteten. Institutionen för strålningsvetenskaper. Radiofysik. (creator_code:org_t)
2011
Engelska.
Ingår i: The 25th British Computer Society Conference on Human Computer Interaction – HCI2011.
Läs hela texten (fulltext)
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The present paper starts with a crucial discussion about the imbalance between technological and human concerns in the context of human-computer interaction, an imbalance that has arisen partly from the mechanistic aspect and its impact on interaction design. We then introduce the concept of Blended Reality Space, interactive mixed reality environments where the physical and the virtual are seamlessly combined and affect each other. The conceptual grounding and practical examples that illustrate our approach to interaction design are then discussed, adopting a standard figurative representation of blends. This helps understanding the role of blending that meaningfully bridges unbalanced separations between cognition and action, and the physical and the virtual. As a concrete example, the AGNES project, which is aimed at developing “user sensitive home-based systems for successful ageing in a networked society”, is introduced. We believe that the emphasis on ʻbalanceʼ or appropriate blending is very important in the development of better interactive systems for health, capitalizing on seamless combinations of the virtual and the physical in Blended Reality Space.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Science (hsv//eng)

Nyckelord

Design
Theory
Metaphor
Blended Reality
Presence
SOCIAL SCIENCES Statistics, computer and systems science Informatics, computer and systems science
SAMHÄLLSVETENSKAP Statistik, data- och systemvetenskap Informatik, data- och systemvetenskap

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hoshi, Kei, 1970 ...
Öhberg, Fredrik, ...
Nyberg, Annakari ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy