SwePub
Tyck till om SwePub Sök här!
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-159304"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-159304" > Läs- och skrivunder...

Läs- och skrivundervisning : Teorier, trender och tradition

Berg, Elisabeth, 1951- (författare)
Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789144069067
1:1
Lund : Studentlitteratur, 2011
Svenska 251 s.
  • Bok (populärvet., debatt m.m.)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • I den här boken kan man följa författarens läs- och skrivundervisning så som den tagit sig uttryck under tre decenniers lärargärning. Starten i denna livsberättelse är 1970-talets starkt metodinriktade praxis. Genom mötet med bland annat nya läroplaner, framväxande teorier och tongivande trender under 1980- och 1990-talen sker omvälvande förändringar, där undervisningsinnehåll och mer elevaktiv undervisning hamnar i fokus. Studien grundas på dokumenterat underlag från undervisning i grundskolans årskurs 1-5.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

läs- och skrivundervisning
livsberättelse
yrkespraxis

Publikations- och innehållstyp

pop (ämneskategori)
bok (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Berg, Elisabeth, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy