SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-229103"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-229103" >

Mediatization & Corporate Reputation

Pallas, Josef, 1974- (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen
 (creator_code:org_t)
Thousand Oaks : Sage Publications, 2016
Engelska.
Ingår i: The SAGE Encyclopedia of Corporate Reputation. - Thousand Oaks : Sage Publications.
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Mediatization as a theoretical, analytical and empirical concept has over the last couple of decades made a serious and influential entry in a number of disciplines and academic fields. The notion of mediatization has been picked up, used and developed in areas such as media and communication science, public relations, journalism, psychology, sociology, business administration, religion, political science and many others. By way of describing the processes and changes that come with an increased used and importance of (mass) media, scholars on mediatization contribute to our understanding of how different parts of our societies - and actors within these –communicate and organize their activities. Mediatization reflects thus both cultural, institutional as well as material perspectives on the changing patterns of interactions. In relation to the main theme of the encyclopedia this chapter focuses on how mediatization can relate to the challenges in re-conceptualizing corporate reputation as an institutional – as in opposition to organization specific - process. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Communication Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Mediatization
Corporate Communication
Institutional theory
Media
Business Studies
Företagsekonomi
Medie- och kommunikationsvetenskap
Media and Communication Studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy